Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

1267 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Ik werd serieus genomen, er werd goed gecommuniceerd en gekeken, de uitleg was duidelijk en compleet

Na de duidelijke uitleg en ik snel geholpen wilde worden was er ook gelijk tijd om het stukje tand dat nog onder de kroon zat er volledig goed uit te trekken. 1 hechtinkje, uitleg over hetgeen ik thuis moest doen, kon verwachten en wat als het anders was. Ook het de keuzes voor het vervolg traject besproken. Zowel de assistente als de tandarts waren fijn in hún persoonlijke aanpak.

Top

Geweldige tandarts, no -nonsens, communicatie helder en direct.

Prima

Prima

Super lieve mensen

Ons zoontje was bang om te gaan. Maar dat werd helemaal weggenomen voor super lieve assistenten. Hij kijkt nu zelfs uit na de volgende keer. Toppers!

Uitstekend!!

Mijn angst voor de tandarts was groot, inmiddels durf ik te zeggen dat ik niet meer zo angstig ben door de rustige sfeer en benadering van tandarts en assistenten.

goed

goed en snel behandeld

Prima, vriendelijk en kundig

Leuk met de kinderen, legt goed uit. Kundig en vriendelijk

Voel me erg op mijn gemak .

Voel me altijd op mijn gemak...zelfs de laatste x met het trekken van mijn kies.. Ik ga niet met tegenzin naar de tanarts.. Goed personeel..

Geen wachttijden, snelle en goede behandeling

Zie hierboven

Prima afspraak

Prima afspraak

Prima

Op tijd en professioneel. De vervanger van Bas heeft zich wel voorgesteld maar ik ben haar naam vergeten. Daarom vul ik onbekend in

gewoon goed

wordt netjes en eerlijk behandeld

Zeer tevreden, Jos is fijne tandarts

Vriendelijk, goed advies. Zeer tevreden over de tandarts en de praktijk

Heel goed

Heel goed

Snelle goede verzorging

Top gereinigd en controle gedaan

fantastich

Ik ben al jaren klant en word altijd goed geholpen.

Geweldig fijn.

Als "angstige patiënt" ging ik eerst naar MTC Oosterhout. Maar door de fijne aanpak van Bas ga ik nu gewoon 2 x per jaar op controle. Durf ik het vullen gewoon aan. Wie weet durf ik ooit alles gewoon hier zonder naar de narcose locatie te gaan.

Zeer vriendelijk

Goed en zeer nauwkeurig

Vriendelijk

Vriendelijke mensen. Ik kreeg goede en eerlijke advies mee over mijn vraag.

Prima

Lekkere rustige omgeving en goed geholpen

Uitstekende zorg met volle aandacht

Telkens wordt elke behandeling met zorg en aandacht uitgevoerd.

Goed geholpen!

Met mijn 'probleem' kon ik snel op afspraak terecht. Werd goed en oplossingsgericht geholpen, met behoud van mijn kies!

Word altijd fijn en vriendelijk geholpen

Fijn en vriendelijk

Ieder half jaar een goede controle

Vriendelijke ontvangst en duidelijke uitleg door tandarts